
Zbiórka odpadów wielkogabarytowych, elektrośmieci i zużytych opon samochodowych
Mieszkańcom gminy Wola Mysłowska przypominamy, że w dniu 26 marca 2025 r., bezpośrednio z posesji na terenie gminy Wola Mysłowska, zorganizowany zostanie odbiór następujących frakcji odpadów:
- odpady wielkogabarytowe,
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kompletny!),
- zużyte opony samochodowe (o rozmiarze felgi max. 18 cali).
Zainteresowanych mieszkańców prosimy o dokonanie tzw. wystawek ww. odpadów w miejscach dostępnych dla firmy odbierającej odpady przed godz. 7:00 rano. Odpady winny być wystawione w sposób zorganizowany, niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ludzi lub mienia oraz niestwarzający zagrożenia w ruchu drogowym.
PRZYPOMINAMY:
Odpady wielkogabarytowe to odpady z gospodarstw domowych o dużych lub nietypowych rozmiarach takie jak: meble (szafy, stoły, krzesła, łóżka), dywany, wózki dziecięce i zabawki dużych rozmiarów, materace, rowery itp. Opony samochodowe to opony z samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych – nie będą odbierane opony z ciągników i maszyn rolniczych! Oddając zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny należy pamiętać, iż muszą to być urządzenia w całości oraz niezabrudzone – nie będzie odbierany sprzęt zdekompletowany (z wymontowanymi częściami) oraz pozostałości z demontażu (np. kineskopy, obudowy telewizorów, przewody elektryczne itp.), nie będzie także odbierany sprzęt nadmiernie zanieczyszczony (np. zabłocony)!
Jednocześnie, w związku z licznymi zapytaniami mieszkańców naszej gminy w zakresie przeprowadzania zbiórek akcyjnych gabarytów, elektrośmieci i opon samochodowych informujemy i wyjaśniamy:
- zbiórki akcyjne zaplanowane na dany dzień są realizowane „do skutku”, tzn. do zebrania wszystkich wystawionych przez Państwa odpadów – w związku z tym apelujemy do Państwa, aby wystawiać odpady przed godziną 7:00, ale jednocześnie nie zabierać ich tuż po godzinie 16:00 (godziny pracy Urzędu Gminy) – w przypadku dużej ilości odpadów firma odbierająca odpady odbiera je czasem do późnych godzin wieczornych niezależnie od godzin urzędowania;
- zwracamy uwagę, iż zgodnie z obowiązującymi przepisami, istnieje zakaz mieszania ze sobą frakcji odbieranych odpadów komunalnych – dlatego koniecznym jest odbiór poszczególnych frakcji odpadów przez inne ekipy zbierające (osobna ekipa zbiera elektrośmieci, osobna gabaryty, osobna opony) – w związku z powyższym prosimy nie sugerować się faktem, iż została odebrana tylko część odpadów i nie usuwać wystawionych odpadów po przejechaniu jednej ekipy zbierającej, ale zaczekać do czasu zakończenia zbiórki;
- jeżeli odpady nie zostały od Państwa odebrane, a zbiórka została zakończona, wynika to najczęściej z poniższych przyczyn:
- odpady nie należą do żadnej ze zbieranych frakcji odpadów – prosimy o wystawianie wyłącznie odpadów należących do zbieranych frakcji, nie wystawiamy: elementów stolarki drzwiowej i okiennej, armatury sanitarnej, elementów karoserii samochodowej, opakowań po środkach ropopochodnych, opryskach itp., elementów wykończeniowych (np. paneli podłogowych, boazeryjnych), folii rolniczych, styropianu elewacyjnego itp. – to nie są odpady wielkogabarytowe(!);
- wystawiane odpady nie spełniają kryteriów – przypominamy:
– oddawany zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny musi być kompletny! – nie jest odbierany sprzęt zdekompletowany, ani elementy po demontażu w postaci obudowy, kabla zasilającego, kineskopu itp. (przepisy prawa zakazują demontażu sprzętu poza instalacjami!);
– oddawane odpady winne być pozbawione zanieczyszczeń w postaci błota i zanieczyszczeń organicznych (trawa, liście, słoma) – odpady nadmiernie zabrudzone nie będą odbierane!;
– zużyte opony samochodowe – zbiórka dotyczy jedynie opon pochodzących z samochodów osobowych i pojazdów wykorzystywanych do użytku domowego (o średnicy max. 19 cali) – nie odbierane są opony od samochodów ciężarowych, ciągników i innego sprzętu rolniczego (nie są to odpady komunalne!), nie są odbierane także opony nadmiernie zanieczyszczone błotem i kiszonką (np. pochodzące z pryzm kiszonkarskich) – opony takie przed dokonaniem wystawki muszą być oczyszczone z zanieczyszczeń.
Szanowni Państwo!
Pamiętajmy, iż zbiórki akcyjne realizowane w naszej gminie, mają charakter zbiórek surowców wtórnych, a zatem przekazywane odpady surowcowe muszą nadawać się do przetworzenia (recyklingu) – zatem muszą spełniać powyższe kryteria!