Informacja Wójta Gminy Wola Mysłowska
22 maja 2020
Wójt Gminy Wola Mysłowska informuje, że przedsiębiorcy – podatnicy podatku od nieruchomości (osoby prawne i fizyczne), których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19, mogą skorzystać z pomocy:
- Odroczenia terminu płatności należności bieżącej lub/i zaległości na okres od 3 do 6 miesięcy.
- Rozłożenia na raty należności bieżącej lub/i zaległości, określając liczbę i wysokość rat (maksymalnie do końca 2020 roku).
Pomoc będzie udzielana w ramach pomocy de minimis:
-
- dla osób prawnych – obejmujących raty od kwietnia do czerwca 2020 roku
- dla osób fizycznych – obejmującą II ratę za 2020 rok.
Decyzja o udzieleniu pomocy będzie podejmowana po złożeniu przez podatnika odpowiedniego wniosku.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązania z tytułu podatku od nieruchomości
- Zaświadczenie/oświadczenie o uzyskaniu pomocy de minimis, jaką otrzymał w roku 2020 (na dzień złożenia wniosku) oraz w ciągu 2 poprzedzających lat podatkowych albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
- Oświadczenie o stanie majątkowym.
- Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
- Dokumenty finansowe za I kwartał 2020 i następne oraz inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej w związku z ponoszeniem konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19.
- Oświadczenie o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej lub znacznym ograniczeniu prowadzenia działalności z uwagi na epidemię COVID-19.
Obowiązek złożenia powyższych dokumentów wynika z art. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( Dz.U. z 2020 r. poz. 708).