
Azbest
Szanowni Mieszkańcy Gminy Wola Mysłowska!
Uprzejmie informujemy, że Gmina Wola Mysłowska zadeklarowała wolę przystąpienia do umowy partnerstwa z Województwem Lubelskim, w celu wspólnej realizacji projektu „Lubelskie bez azbestu”. W związku z powyższym – na wniosek Wójta Gminy Wola Mysłowska – Rada Gminy Wola Mysłowska podjęła w dniu 19.08.2025 r. uchwałę zmieniającą Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy, celem zabezpieczenia środków finansowych (wkładu własnego) na realizację ww. projektu. W ramach tego projektu, z terenu nieruchomości osób fizycznych, przedsiębiorców oraz jednostek organizacyjnych, odbierane będą i przekazywane do unieszkodliwienia odpady zawierające azbest (tzw. eternit). Realizacja projektu przewidziana jest w latach 2026-2029. W pierwszej kolejności – tj. w roku 2026 – odbierane będą wyroby azbestowe już zdemontowane (zdeponowane na ziemi). W kolejnych latach rozważane jest objęcie systemem także wyrobów (pokryć dachowych) znajdujących się na budynkach.
W związku z powyższym prosimy mieszkańców, którzy nie zgłosili dotychczas faktu zdemontowania pokryć dachowych, o zgłoszenie tego w Urzędzie Gminy Wola Mysłowska. Mieszkańców, którzy dokonali już takiego zgłoszenia (wykaz zgłoszonych wyrobów zamieszczamy poniżej), prosimy o zweryfikowanie ilości zgłoszonego przez siebie azbestu – w przypadku stwierdzenia rozbieżności – także prosimy o kontakt.
Nowych zgłoszeń wyrobów azbestowych oraz korekty złożonych zgłoszeń prosimy dokonywać drogą telefoniczną pod nr tel. 25 754 25 22 wew. 30 do dnia 29.08.2025 r.